mandag 4. september 2006

Godteri på en mandag...huff!


I dag er jeg hjemme fra jobb. Oda er syk...feber og hoste. Sikkert en tidlig høstforkjølelse som titter innom. Litt tidligere i dag satt hun stille og rolig og lekte for seg selv på rommet sitt....helt til jeg hørte et hyl...."Mamma, godteriet for inni øye mitt"...Godteri? Hvilket godteri? Inni øyet?
Jeg ser meg rundt, og det ligger stødd pittesmå drops på gulvet. Panikken min blir ikke mindre når hun sier at hun har putta et drops i øyet....! 1000 tanker om ødelagt syn og det som værre er, farer igjennom hodet mitt, i det jeg haler henne hylende inn på badet for å skylle øyet i saltvann. Går det an å putte noe inn i øyet slik at det blir borte?? I så fall...hvordan får man det ut derfra igjen...?? Etter intens skylling og nistirring inn i øyet har jeg kommet fram til at hun sansynligvis har 1. Lagt dropset inn i øyekroken.... 2. Kjent at det begynte å svi... 3. Fått panikk og trodd at dropset forsvant inn i øyet, mens det egentlig ramlet ut av seg selv...
Enden på historien er mange og nokså sinte formaninger om at godteri kun har lov til å puttes inn i munnen! Og moralen må jo være at godteri ikke er bra for små barn og i alle fall ikke på andre dager enn lørdag!

Ingen kommentarer: