mandag 6. april 2009

Våren er kommet....


....hit til Bodøsjøen.

Det er har vært nydelig vårvær de siste dagene. Snøsmeltingen pågår for fullt, og med den dukker ymse etterlatenskaper fra vinteren opp. Jeg og Noa gikk oss en tur på butikken nå i ettermiddag for å kjøpe brød, og turen hadde vært fin den, hvis man kunne unngått å måtte gå sikksakk mellom all hundebæsjen som ligger overalt. Jeg lurer på om de tror at snøen gjør sånn at den på et magisk vis forsvinner av seg selv i løpet av vinteren? For det gjør den ikke. Snøen bare bevarer den ekstra godt, sånn at når snøen smelter så "våkner" bæsjen til livet igjen....mange måneder etter at den ble utklemt og avglemt i snøskavlen. Nå skal ikke jeg påstå at all bæsjen var gammelbæsj, noe var sikker nylagt også....Men dritten er uansett alder skikkelig avskyelig. Fyyyyy dere hundeeiere som ikke plukker opp etter dere!!!!!!!

Men sett bort ifra hundedritt og annet søppel som også ligger strødd omkring så er det nydelig med vår!! Den aller første hestehoven har vi funnet. Oda har endelig fått kjøpt seg ny sykkel med 6 gir, for egne oppsparte penger. Sola skinner inn gjennom vinterskitne vinduer og avdekker at det faktisk er mer støvete inne enn jeg hadde trodd, men det gjør ikke noe, for sola skinner jo. Dagene er lyse og nettene blir lysere og lysere. Jeg skal snart ut i boden å hente verandamøblene.....og det er snart sommer!!

Og sånn helt på tampen.....Noa går nå! Om enn litt stavrende og ustødig, så er det absolutt å gå det han gjør!

Ingen kommentarer: