onsdag 1. september 2010

Iittala

I sommer bodde vi i tre dager i en leid leilighet i København. Familien som bodde der var nok veldig designbevisste, eller fruen i huset var i alle fall det. Det var massevis av sånne typiske interiørbladsaker rundt over alt. Barnesenga til minstemann i familien fant jeg bilde av i et av bladene som lå på bordet. Pleddet over sofaen var fra Norman Copenhagen, det samme var lysestaken i vinduet og lampen i kroken. På kjøkkenet hadde de massevis av fancy kopper og kar, og jeg falt helt for de stripete Origokoppene fra IIttala. På en komode mellom stuen og kjøkkenet var det en rad med telysestaker. Jeg fant fort ut at de også var fra Iittala. Før ferien kan jeg ikke si at jeg kjente noe særlig til IIttala, men nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg virkelig trenger sånne kopper og telysestaker. Lurer bare på hvilke farger jeg skal velge, for jeg kan vel ikke ta alle....

3 kommentarer:

Metu sa...

Oh, de va lekker - både telysestakene og koppene :)

Lena sa...

Blir vel lett å kjøpe deg bursdagsgave til neste år da ;)

Lene sa...

Jeg har en del fra Ittala, og er veldig fornøyd med det.
Den oransje stripekoppen har jeg på jobb, og det er en sånn gla-kopp. Man blir liksom i godt humør av den. Ville nok ikke gått for den samme fargen hvis jeg skulle hatt den hjemme - oransje sklir liksom ikke rett inn her...
Lykke til med valget :)