søndag 6. mai 2012

Et lite livstegn....og oppskrift på et lykkelig ekteskap?

Nå er det veldig lenge siden jeg har brydd meg om bloggen. Den har stille-stille, nesten forsvunnet fullstendig inn i glemselen. Den mye omtalte tidsklemma har klemt skikkelig hardt på meg så lang dette året...og såvidt jeg kan bedømme ser det ikke ut til at den har tenkt å slippe taket med det første. Det får bare gå som det går med bloggen, den overlever både glemsel og tidsklemme...får håpe det går like bra med meg :)

Så hva har så dette med oppskriften på et lykkelig ekteskap å gjøre? Egentlig ingenting, men for et halvt år siden, eller kanskje mer...(tida flyr jo som alle vet...) var jeg på et scrappetreff, der jeg brukte stort sett all min tid på å dekorere en eske. Esken var fylt med lure ting som kan være til hjelp i ekteskapet, eller i forhold generelt, egentlig. Jeg har etter dette fått flere forespørsler om tekstene som var skrevet på de ulike tingene inni eska. For de som kanskje har sett i bloggen min før, mener jeg at jeg har lagt ut et bilde av eska, men for de som ikke har sett den...
....så den sånn ut. Selve eska kjøpte jeg på trel.no hos Linda, det samme gjelder stort sett alt av pynt også. Arkene er fra Lines Papirdesign.
Men så til innholdet:

Rødt kort -
Utvisningskort
Brukes ved uakseptabel adferd av ektefelle
eller barn. Fører til bortvising fra området i ett
minutt pr. år i alder.

Gult kort-
Advarselskort
Brukes i diskusjoner med ektefelle og barn.
To gule kort gir et rødt kort og påfølgende bortvising.

Grønt kort-
Timeoutkort
Brukes i diskusjoner eller i andre situasjoner der det er behov for å klarne hodet eller roe ned. Varer så lenge behovet tilsier.


Ørepropper, eller som her:
(h)øre(rikke)propper
Brukes når du absolutt ikke vil høre noe, i diskusjoner med ektefellen eller i andre situasjoner der det trengs.

Et lite rødt kubbelys-
Romantikklys
Brukes når man ønsker litt romantisk stemning.
Kan kombineres med kinkypillene for større effekt.

9 små urinprøveglass fra apoteket fylt med ymse små drops i ulike farger. (f.eks gelly beans, nonstop osv)-

Allergipiller mot hybelkaniner og annet rot/støv
For de dagene du trenger å overse hybelkaniner, full skittentøykurv, rot og støv.
Dosering: Inntil 2 piller 2 ganger pr. dag.

Vitamin-piller
For å gi deg en kickstart på arbeidet. Brukes når allergipillene er brukt opp.
Dosering: Så mange som trengs.

Tolmodighets-piller
Påfyll av tålmodighet, når man kan trenge litt ekstra, eller bare er litt lei og sliten i hverdagen.
Dosering: 1-2 piller ved behov.

Anti-Mase piller
Hurtigvirkende piller mot masete ektefelle og barn. Kan brukes i kombinasjon med  (h)øre(rikke)propper. Dosering: Så mange du vil, så ofte du vil.

Kinkypiller
Piller for å piffe opp et litt kjedelig sexliv. Kan kombineres med romantikklys.
Dosering: max 2 piller pr. kveld.

Angrepiller
For de anledninger når du har sagt noe dumt eller gjort noe som du angrer på.
Dosering: Inntil 5 piller pr. episode


Anti-Kakle piller
Til den snakksalige ektefellen. Tas når den andre er sliten i ørene eller når (h)øre(rikke)proppene er brukt opp.
Dosering: 1-3 piller pr. dag.

Jeg har (alltid) rett-piller
Brukes i diskusjoner du trenger å vinne eller elles når du trenger å ha rett.
Dosering: 1 pille om dagen. Brukes med stor forsiktighet.

Superpiller 
Brukes for anledninger som ikke er dekket av de andre pillene. Kan også brukes om det er tomt for de pillene du skulle hatt der og da.
Dosering: Etter behov, men med forsiktighet.

Egentlig kan esken inneholde hva som helst, og dette jeg har brukt har jeg funnet litt spredt på nettet. Andre ting andre har brukt er: En sjokolade-til oppmuntring, velværeprodukter-når man trenger å skjemme seg litt bort, graviditetstest - ved overdose av kinkypiller.

Jeg har forresten tatt vare på "malene" jeg brukte da jeg skrev ut etikettene. Noe er tilpasset urinprøveglassene og øreproppene fra apoteket. Hvis noen ønsker disse tilsendt på epost er det bare å rope ut :) Eller sende meg en epost, siden jeg sjekker den hver dag. 




2 kommentarer:

Lillian sa...

Supert, tusen takk for at du deler disse! ;o)

Lene sa...

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Silje :)

Nydelig eske! Den er kjempefint pynta, og så gøy med tingene du har lagt i eska.

Kjempefint om du orker å sende meg malene, søstra mi skal gifte seg, og det hadde vært gøy å gi henne noe sånt.