lørdag 7. oktober 2006

Scrapbooking...

...er hobbyen i mitt hjerte. Skal legge ut flere LO'er etter hvert, men starter med denne...

Bildet er av Oda og tatt av mitt søskenbarn Børge på hytta til Tante og Onkel i påska 2006.

Når det gjelder scrapping og stil, har jeg funnet ut at jeg faktisk kan settes inn i en spesiell bås. Jeg liker å prøve nye ting, men faller oftest tilbake til det litt enkle og minimalistiske. Det er sjelden at jeg "overstæsjer" en LO, men det hender. Jeg liker den litt rene stilen, og arbeider litt med å tenke utenfor båsen min.

På denne LO'en har jeg brukt papirer fra Rob &Bob, som har blitt en absolutt favoritt hos meg pga. klare, fine farger og glade mønster. De passer ikke til et hvert bilde, men jeg føler at de bygger fint opp rundt bildet på denne i alle fall.

En ting jeg jobber med på hver LO er teksten. Jeg har et mål om å fortelle historien bak bildet på hver LO. Enten ved at teksten synes for alle, eller kamuflert på en eller annen måte. På denne LO'en er teksten på en utrekkstag bak bildet.
En LO uten tekst blir for meg mer som "kunst". Og kunst er fint og flott det, men jeg ønsker at Oda engang skal kunne ta fram albumen sin og bli overrasket over at minnene hennes er tatt vare på også ved hjelp av ord, ikke bare med bilder. Kanskje må hun lete litt for å finne ordene, men de er der! Det er også litt for min del. For hvem vet hva jeg glemmer når jeg blir eldre og hun spør, "Mamma, hvor jeg på dette bildet, hvem er alle de andre, når var dette" osv...

2 kommentarer:

Lene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Lene sa...

Så flott LO!
Herlige farger, og så bra de mønsterarkene passer til Odas genser da!