tirsdag 4. januar 2011

En helt vanlig dag...

...igjen!
Nå har hverdagen endelig kommet skikkelig igang. Det var ikke så forferdelig vanskelig å stå opp når vekkeklokka ringte, hverken for liten eller stor. Morgenrutinen var tilbake med stell, påkledning og matpakkesmøring. Etter en frisk tur i sikkert 5 minus kom Oda seg vel fram til skolen og jeg og Noa gikk videre til barnehagen. Han fikk akkurat passelig med tid til å kose seg med frokosten før han bare måtte leke med Mina. Til i morgen tenker jeg at det kan være greit å finne fram den store vogna til Noa, sånn at jeg kan pakke han skikkelig inn, for det var litt hustrig for han i lillevogna, uten ekstra beskyttelse mot den kalde vinden. Å gå til skole og barnehage er slett ikke det "orket" det var før jul. Vi bor nært nok til at det egentlig er bare dumt å bruke bilen. Og jeg tror det er sunt for oss alle tre med litt frisk luft på starten av dagen. Nå er det bare å komme igang med ellers alle andre rutiner og gjøremål.

Det er 4.januar i dag. Bare 6 dager til Odas 8-årsdag og bare 4 dager til bursdagsfeiring sammen med familie og venner. Kaker skal bakes, støv må tørkes og egentlig burde jeg kastet ut jula. Men protestene var store da jeg foreslo det i går, så jeg tror, dersom ikke alle barnålene på treet faller av, at treet og nissene skal få bo her litt til. Kanskje til over helga.

Ingen kommentarer: