mandag 4. juni 2007

Om litt av hvert...

Det er varmt ute, i dag, i går, og de andre dagene som har vært....helt siden onsdag i forrige uke kanskje? Litt for varmt til å sitte inne på jobb, men det er vel en dyd av nødvendighet, er det ikke. Jeg ser på armene mine og forundrer meg over at jeg faktisk har klart det kunststykket å bli solbrendt! Jeg som egentlig ikke liker å være eksponert for disse varme solstrålene....! Men så har kanskje forutsetningene endret seg siden jeg sist tok avgjørelsen om at jeg ikke likte å sitte i solen....1) Oda er stor nå, og krever å få være ute i solen. 2) Jeg bor faktisk i Nord-Norge, og solen er jo ikke akkurat en hyppig gjest her, så å slikke noen solstråler når de først er her er ikke så slitsomt...lenger! Jeg konkluderer herved min anti-sol-kampanje for avsluttet! Men jeg kommer til å kjøpe inn solkrem med realativt høy faktor til meg selv ja, for å bli sånn rødspettete på armer og ben er ikke akkurat sunt! Og brunfarge er ikke det første jeg tenker på lenger....den får det heller bare være så som så med.....
I går var jeg altså ute i solen. Vi (Oda, BT og jeg) var sammen med nabo Hanne og vår lille "gu'datter" Andrea i Geitvågen. (Var der på lørdag også, men det teller ikke, for jeg jobbet fram til 1400, og da er dagen uansett ødelagt...sånn ca...) Oda fant noen venninner der og koset seg på stranden og i vannet som hadde en temperatur på 16 grader...ikke helt badetemperatur, men det gikk på et vis. Vi grillet middag ved campingvogna til BT's onkel....og BT har nå lyst på campingvogn....Jeg er ikke overbevisst nei...har aldri noengang prøvd campinglivet. Med unntak av noen campingturer i telt da jeg var barn, men de teller ikke. Jeg kan sikkert like det, men da må ikke vampingvogna være fra 1982, innredd med brune og orange detaljer og lukte som noe som har lagt litt for lenge i en gymbag. Ikke at den vogna vi var på besøk i var hverken brun/orange eller illeluktende....men det er noe med gamle campingvogner da...!
Forresten så reiser jeg til Sverige på onsdag....Skal på kurs. Det blir sikkert bra, men jeg kunne mye heller tenkt meg å vært hjemme....Er blitt litt for "hjemmekjær" kanskje....?

Nå skal jeg gå ut å trekke litt friskluft....Sitter inne på "kontoret" mitt på jobb i en trykkende varme....Burde selvfølgelig ikke bruke tid på blogg eller internett i det hele tatt, men jeg klarer rett og slett ikke å tenke på foringer og små detaljer på disse kjøkkenene...!

3 kommentarer:

Anita Hagen sa...

Hei Silje. Jeg har fått flere søte og hyggelige kommentarer i bloggen min fra ei som heter Silje, og siden hun ikke har lagt inn link til bloggen sin, og siden jeg bare har hatt kontakt med én Silje ifb. denne hobbyen, går jeg ut i fra at det er deg? Vel, jeg ville først og fremst bare takke så mye for kjempesøt hilsen, og svare deg på dette med hvor jeg finner fonter. Jeg har en link på bloggen min under inspirasjon og ideer som heter QK fonter.. her er det masse fine fonter. Ellers har jeg noen tips til:

1) www.dafont.com
2) www.highfonts.com
3) www.acidfonts.com
4) www.momscorner4kids.com
5) www.1001freefonts.com
6) www.fontgarden.com
7) www.fonts101.com
8) www.papirgleder.no/kreativ/fontarkiv/fonter.htm

Håper du finner noe du liker blant disse. Jeg er font'aholiker, så jeg var vel rundt 2000 fonter på min maskin =) Ser du noen du liker spesielt på mine kort, kan du jo gi meg et *pip* så hjelper jeg mer enn gjerne.

Klem Anita

Frida sa...

Hei Silje! Så fin blogg du har, nå har jeg også fått laget meg en blogg, som jeg skal bruke nå og mens jeg er i usa, sjekk den ut! Klem fra Frida <3

Stine sa...

Hei Silje! Du er 'tatt', les mer på min blogg!:)