mandag 22. august 2011

Fredag-Lørdag-Søndag-Mandag

For første gang siden nyttår, har jeg brutt "pakten" jeg har hatt med meg selv om å skrive litt i bloggen hver dag... Det var ikke meningen at jeg skulle bryte, men det ble en nødvendighet. For, det er ikke alltid at man har noe på hjertet, og det har blitt mye "pjatt" og lite morro :) Så fra nå av kommer jeg ikke til å blogge bare for å skrive en linje eller to hver dag...jeg vil heller skrive når jeg har noe på hjertet :)

Nå har Oda begynt i 3.klasse! Hun var veldig nervøs og spent i dag tidlig og veien til skolen var laaaaang med mange små stopp. Da vi kom fram til skolen tok vi oss en liten tur på skolens område mens vi ventet på å få komme inn på klasserommet, i steden for å stå sammen med alle de andre å vente. Da vi slapp inn og hun fant garderobeplassen sin gikk det litt bedre, og da hun kom på samme gruppe som sine beste venner med samme lærer som i fjor så jeg antydning til et lite smil. Etter en halv time på "bakrommet" sammen med en svært utolmodig lillebror, var det greit for henne at vi gikk. Så nå håper jeg at første skoledag i 3.klasse blir en god dag, sånn at hun har lyst til å dra på skolen i morgen. Jeg synes det er fryktelig trist at hun ikke klarer å temme "nervøsmonsteret" som plager henne slik, men jeg vet at om noen dager eller uker, så kommer det til å gå bedre og bedre.

Og for Noa var det bare stas å komme tilbake til barnehagen. Han fant med en gang bestevenninnen Mina og da var dagen reddet :) De var raskt igang med lek ute, og jeg kunne gå hjem....helt uten tårer eller gråt. (Fra han altså!)

Nå skal jeg hive meg (ivrig og med stor lyst) over vaskebøtta og gummihanskene og komme igang med litt svært forsinket husarbeid. Det gikk litt over stokk og stein den siste uka, mens Noa var syk.


Ingen kommentarer: